Rutiner GDPR – Intern hantering av personuppgifter
Kunduppgifter
-
Förvaring av Ansökningar/beställningar/hantering av kunduppgifter – låst utrymme på Västerdata´s kontor.
-
När ny kund blivit godkänd/ej godkänd – Strimlar ni/vi kreditupplysningen.
-
Leverantörsuppgifter
-
Förvaring av erhållna leverantöruppgifter – låst utrymme på Västerdata´s kontor.
-
Incidenter – där det finns risk för att en extern part fått tillgång Västerdata´s register med personuppgifter, t ex dataintrång, förlust av mobiltelefon osv. med innehållande känsliga uppgifter:
-
Rapporteras till huvudkontor, Wilhelm Borssén wilhelm@vasterdata.se inom 48 timmar efter påträffad incident.
-
Registerutdrag - Kund/Leverantör/anställd har rätt att be om ett registerutdrag över vilka personuppgifter vi tillhandahåller.
-
Direktmarknadsföring – Enligt koncernens policy får det endast riktas mot de kunder som varit aktiva de senaste 36 månaderna.
-
E-post
-
Vid e-post med innehållande personuppgifter – skrivs ut, sätts i pärm (låst utrymme), Radera mail.
Vänliga hälsningar och återkom gärna med eventuella frågor
Wilhelm Borssén wilhelm@vasterdata.se